10 orsaker att hata dej

Jag vill tipsa om en riktigt bra film som jag såg för några dagar sen. Filmen heter "10 orsaker att hata dej". Det är en långfilm från 1999.

När Cameron börjar high school blir han direkt förälskad i den söta Bianca. Han hjälper henne med franskan bara för att få henne mer intresserad av honom. Men samtidigt så är en annan kille, Joey också intresserad av Bianca. 
När Cameron ber att få gå på skolbalen med henne får han dock veta att hennes pappa har bestämt att hon inte får gå på dejt så länge Biancas syster Kat inte dejtar någon.Kat är ständigt på dåligt humör och ovänlig och verkligen inte någon man vill gå på dejt med.
Cameron måste konkurrera om Biancas hjärta med snyggingen Joey. Cameron kommer då på en plan: att be Pat, som enligt ryktet har sålt sin ena njure för att köpa nya högtalare till sin stereo, att gå med Kat på skolbalen mot betalning.

Filmen är en bra och samtidigt fin ungdomsfilm. Men jag skulle uppskatta att folk i alla åldrar skulle tycka att den här fimen är bra. Filmen har några år på nacken men jag tycker inte att det gör någonting alls. Det jag föll pladask för i filmen var Pat som spelas av skådespelaren Heath Ledger , en riktig snygging.

En film jag tycker alla borde se. // Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0