Vampyrer med mer

Jag tänkte först säga (skriva) att filmen Anette pratade om ,The Duchess, såg jag på gotlandsfärjan förra helgen. Jag tyckte den var bra, men tyvärr var tv-skärmen okuperad av en spindel, så jag och mamma hade riktigt kul åt den XD
Men vad hag tänkte skriva om var att jag vill ha om mer filmer om vampyrer, och helst inte skräckisar utan filmer som Twilight (även om boken var bättre)
Det finns massor med bra vampyr böcker, utanför Twilight-serien har jag fyra vampyr-böcker som är från två olika serier och det kommer fler. 
Om det finns bra vampyr-böcker kan man inte göra dom till film? 
Och jag vill också tipsa om en film som heter Den Oändliga Historien som handlar om en pojke, Bastian, som har det ganska svårt, hans mamma är död och han blir mobbad i skolan. Bastians enda fristad är hans böcker, där han blir en ädel riddare eller en orädd äventyrare. 
En dag när han blir jagad av mobbarna, flyr han in i en gammal bok-affär. Ägaren är mycket otrevlig först och tycker att Bastian borde sticka iväg till närmaste spelhall istället. Men Bastian vill inte och börjar undra vad ägaren läser för bok. Den är stor och verkar vara mycket gammal.
Ägaren råder honom att inte läsa den efter som den är farlig.
Bastian blir nyfiken och när butiksägaren tittar bort tar han boken. 
När Bastian börjar läsa om den modige barnet och krigaren Atreu och om landet Fantasia förstår han nästan vad butiksägaren menande. 
Kan verkligen dom i historien höra honom?
En enormt bra film som är rolig att se i alla åldrar.  
Sayonara /Frida            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0